Besiktning HG ej hemma
Erbjudande till hyresgäst att inte behöva vara hemma vid av-flyttsbesiktning (start måndag 19 maj 2025)
Hyresgästerna kan välja mellan att lämna nycklar i tuben (om sådan finns) alternativt lämna in nycklarna på distriktskontoret.
Vi går inte in i en lägenhet där de finns husdjur som inte är i burar. Finns de djur i bur, ska de framgå i besiktnings-bokningen.
När får hyresgästen protokollet
Besiktningsteknikerna har admintid varje fredag, när protokollet är kart mejlas de till hyresgästen. De framgår också i brevet som skickas till hyresgästen.
Kontakt
Kundcenter är första kontakt om hyresgästen har frågor. Behöver Kundcenter skicka vidare frågan så gör man det.
Vid hyresgästfrågor: Kundcenter går igenom checklistan med hyresgästen och ser så den verkligen stämmer med händelseförloppet i verkligheten, vad saknas, vad är fel, vad är oklart.
Ev. gjorda renoveringar (återställande av lgh) inför avflytt
Om en renovering, städning etc är utförd och klar av hyresgästen ska dom kontakta Kundcenter som noterar de i Vitec. Ska en ombesiktning göras bokar Besiktningsmannen in det.
