Telge Bostäder

Hyresjuridiska

Uppdaterad

In-ringda störningar - lägg ärendet på den som anmäler och inte på den som är störande

Det är alltid ok om personen som ringer in vill vara anonym, personens identitet ska inte kommuniceras ut eller om den som stör ringer in och vill veta så lämnas inte uppgifterna ut.

Hyresjuridiska enheten är ansvariga för de flesta juridiska ärenden som berör hyresgästen. De jobbar generellt väldigt tätt och stöttar varandra. De är Ellenor och Mattias  som jobbar på HJS. Ellenor har hand om betalningsärenden.

I FAQ nedan hittar ni svar på vanliga frågor som kan uppstå från våra hyresgäster under denna period.

Alla hyresgäster som kontaktas av HJS från och med nu (250702) får muntlig information eller ett medföljande brev där vi informerar om sommarstängningen, samt att eventuella tvistiga ärenden kommer att pausas tills vi är tillbaka.

Vi vill även informera om att inga skuldärenden kommer att skickas vidare till inkasso under juli månad. Inkassoärenden hanteras först igen i augusti.


Ansvarsfördelning Hyresjuridiska utredare inriktning störningar / hyresskulder

                                                    

Mattias

Störningar:
Störningsanmälningar
Kontakt med Securitas
Generella säkerhetsfrågor kopplade till kamerabevakning och skalskydd
Bevakning och uppföljning av förmedlingsuppdrag
Boendemiljörapport


Ellenor

Hyresskulder:
Inkassoärenden
Dialog med vräkningsförebyggarna
Bostad först
Relationsvåldscenter
Dödsbon
Avhysningar
Övergivna lägenheter


Mattias / Ellenor (Delat uppdrag)
Sanitär olägenhet
Oriktiga hyresförhållanden
Ärenden teknisk förvaltning
Statistik
Ansökningar uthyrning i 2a hand
Avlidna uppsök
Mailhantering
Stöd till förvaltning


Under ledighet/frånvaro övergår det övergripande ansvaret för arbetsuppgifterna till kollegan som är i tjänst.

Under ledighet/frånvaro övergår det övergripande ansvaret för arbetsuppgifterna till kollegan som är i tjänst.

Länk nedan- FAQ

HJS sommarrutin 2025

warning Warning.