Ocab
Brev till hyresgäster som har haft en skada (brand, vattenskada/fukt)
Brevtext nedan, skrivs även på engelska och arabiska
Efter denna utförda besiktning av eran vattenskada så kommer följande att ske:
1. Ocabs rivningsavdelning kommer att kontakta er för inbokning av rivning, inför detta behöver ni tömma golvytor från erat möblemang/lösöre. Om ni ej har möjlighet att utföra detta själva så får ni kontakta erat försäkringsbolag för att få hjälp med magasinering av lösöret. Om ni inte har möjlighet att bo kvar under arbetets gång måste ni själva ringa erat försäkringsbolag (hemförsäkring) som hjälper er med detta mot självrisk.
Arbetstiden för rivningen tar ca: 1 till 5 arbetsdagar beroende på storlek på skadan.
Arbetsledare rivning Johan Gustafsson 070-559 61 43
2. Efter utförd rivning kommer man att göra en ny besiktning av frilagda ytor för att kontrollera om avfuktning krävs.
Avfuktningen av skadan tar normalt 2 till 8 veckor.
Arbetsledare avfuktning Johan Sjögren 070-751 73 10
3. Efter utförd avfuktning återkopplar Ocab till Telge Bostäder för att boka in återställning av frilagda ytor. Återställningen utförs av någon av Telges avtalspartners som kommer att kontakta er för tidbokning. Har man frågor gällande återställningen kontaktar man Telge.
Gällande elförbrukning så kommer detta redovisas till Telge Bostäder så att de kan kompensera er för förbrukad el.
Telge 08-550 221 00
