Skyddad ID
Rutin: Ta emot felanmälningar från hyresgäst med skyddad id
Om hg har skyddad id har denna fått ett sk ID-nummer som ska uppges när denna kontaktar Telge Bostäder. Numret består av 5 st siffror och står på den rad där personnumret brukar stå. OBS! det står Bobutiken som namn.
För att en felanmälan ska kunna handläggas av Kundservice krävs det att kunden kan uppfylla två krav:
- Uppge ett giltigt ID-nummer
- Lämna ut ett telefonnummer så att reparatören kan kontakta hg
Om hg inte kan uppge ett giltigt ID-nummer eller vill uppge ett telefonnummer skickas ärendet vidare till den handläggare på uthyrningen som är ansvarig för hyresgäster med skyddad id.
Om hg uppfyller ovanstående krav behöver objektet sökas fram i Teknisk Förvaltning. Skriv in ID-numret på raden där du skriver in personnumret och tryck på Sök. Därefter kan du registrera kundens felanmälan. Telefonnumret som kunden kan nås på skriver du in under Anmälare.
- Från och med 14/1-22 - Skyddad ID-person kan ansöka om autogiro AG