Mina sidor
Problem med inloggningen på Mina sidor
När kunder har problem att logga in med BankID
- Ställ frågan om dom står på inloggningssidan till Mina sidor?
För dig som loggar in med BankID rekommenderar vi att du använder mobilens standardwebbläsare för att funktionen ska fungera korrekt.
- Om du har en iPhone så ska du använda Safari.
- Om du har en Android så ska du använda Chrome.
- Loggar du in via en dator rekommenderar vi att du använder Edge, Chrome, Firefox eller Safari som webbläsare.
Prova även med:
- en annan enhet.
- en annan webläsare.
- att rensa webbhistorik och cookies.
Glömt lösen / Uppdatera intresseanmälan
Glömt lösenord
Enklaste lösningen är för hyresgästen att återställa sitt lösenord - detta är ett alternativ de finner på inloggningsskärmen Glömt Ditt Lösenord?
Uppdatera sin bostadskö (intresseanmälan)
För att utföra detta steg, behöver användaren logga in på "Mina Sidor". Under avsnittet "Intresseanmälan Lägenhet" kan de dubbelkolla att alla angivna uppgifter fortfarande är korrekta. Därefter måste de spara informationen på nytt – oavsett om några ändringar gjorts eller inte. Detta aktiverar uppdateringen av deras plats i kön för bostäder.
För att underlätta för kunden, kan Vitec Marknad användas som ett administrativt verktyg. Detta verktyg möjliggör inloggning på hyresgästens konto för att erbjuda felsökning, assistans och vägledning.
"Mina Sidor" utgör användargränssnittet på Telge Bostäder för både hyresgäster och personer som söker bostad. Inloggning är enkel genom mobilt Bank-ID, men det är också möjligt att logga in med personnummer och lösenord.
När inloggningen är genomförd, har användaren tillgång till intresseanmälningar, potentiella lägenhetserbjudanden samt deras kö-status för bostäder och parkering.
När en sökande mottar ett lägenhetserbjudande, krävs det att de laddar upp inkomstuppgifter och arbetsgivarintyg på "Mina Sidor"