Telge Bostäder

Mina sidor

Uppdaterad

Problem med inloggningen på Mina sidor

När kunder har problem att logga in med BankID

  • Ställ frågan om dom står på inloggningssidan till Mina sidor? 

För dig som loggar in med BankID rekommenderar vi att du använder mobilens standardwebbläsare för att funktionen ska fungera korrekt. 

  • Om du har en iPhone så ska du använda Safari. 
  • Om du har en Android så ska du använda Chrome.
  • Loggar du in via en dator rekommenderar vi att du använder Edge, Chrome, Firefox eller Safari som webbläsare.

Prova även med:

  1. en annan enhet.
  2. en annan webläsare.
  3. att rensa webbhistorik och cookies.

Det är också möjligt att logga in med personnummer och lösenord.

Glömt lösen / Uppdatera intresseanmälan

Glömt lösenord

Enklaste lösningen är för hyresgästen att återställa sitt lösenord - detta är ett alternativ de finner på inloggningsskärmen Glömt Ditt Lösenord?

Uppdatera sin bostadskö (intresseanmälan)

För att utföra detta steg, behöver användaren endast logga in på "Mina Sidor". Vid inloggning uppdateras samtliga intresseanmälningar (lgh, förråd, p-plats). När inloggningen är genomförd, har användaren tillgång till intresseanmälningar, potentiella lägenhetserbjudanden samt deras kö-status.

När en sökande mottar ett lägenhetserbjudande, krävs det att de laddar upp inkomstuppgifter och arbetsgivarintyg på "Mina Sidor"

Från att den sökande senast var inloggad på Mina sidor eller uppdaterade sin intresseanmälan så skickas information ut efter följande tidsintervall:

  • 305 dagar - information om att man ska logga in på Mina sidor för att behålla sin intresseanmälan.
  • 320 dagar – första påminnelse
  • 335 dagar - andra påminnelse
  • 350 dagar – tredje och sista påminnelse
  • Den 365:e dagen raderas kontot och köpoängen försvinner om sökande inte har loggat in på Mina sidor.

Telge Bostäder återskapar inte kontot eller intresseanmälan om sökande har glömt att logga in innan det har gått 365 dagar, utan sökande får då börja om från början med ett nytt konto och samla poäng från start.

I de fall en sökande av misstag raderat en aktiv intresseanmälan och hör av sig till oss inom 1 månad från att den raderades kan Telge Bostäder återskapa intresseanmälan och återställa köpoängen. Beslut tas av Uthyrningen.

Om en sökande hör av sig och behöver hjälp med att registrera sitt konto som aktivt så kan Kundcenter och Uthyrningen hjälpa den att uppdatera intresseanmälan för lägenhet, parkering och förråd i Vitec Marknad. 


Obligatorisk registrering av mobiltelefonnummer för bostadssökande. Se bifogat:

Instruktioner KC Tvingande mobilnummerfält.pdf

warning Warning.