Förändring i definitionen vad gäller prioriteter på våra ärenden TB/TF - 6 feb 2023
Telge Fastigheter och Telge Bostäder gör nu en förändring i definitionen vad gäller prioriteter på våra ärenden från och med den 6 februari
Genom att förtydliga allvarlighetsgraden i Prio 1 tror vi att vi får en bättre hantering och förståelse hos utförare och hyresgästen.
I korthet:
Prio 1 rings ut med omgående åtgärd
Prio två rings ut med åtgärd inom 24h
Prio 3 (vår gamla prio 2) dvs samtliga vanliga felanmälningar
Prio 4 Underhållsbeställningar. Tex. Byte av golv, tapeter etc
Nedanstående information har gått ut till våra entreprenörer via Telge Fastigheter
2023-01-26
Hej,
Telge Fastigheter och Telge Bostäder kommer snart att göra en förändring i definitionen vad gäller prioriteter på ärenden från oss.
Från den 6 februari ska ärenden hanteras enligt följande:
Prio 1 – Akut ärende med risk/fara för personskada, skada på fastighet/egendom och miljö
Ärende rings ut till utförare, samt skickas vanlig väg
Utföraren har inställelsetid inom 1 timme för att avvärja risk eller påbörja åtgärd
Prio 2 – Akut ärende utan risk/fara för personskada, skada på fastighet/egendom och miljö (ex vitvaror som inte fungerar etc.)
Ärende rings ut till utförare, samt skickas vanlig väg
Utförare ska inställa sig skyndsamt (inom 24h) och avvärja risk eller påbörja åtgärd
Prio 3 – ”Normalt”, ej akut ärende
Ärende skickas vanlig väg
Utförare inställer sig enligt avtal (tidigare definition ”Prio 2 jobb”)
Genom att förtydliga allvarlighetsgraden i Prio 1 tror vi att vi får en bättre hantering och förståelse hos utförare och hyresgästen. För ärenden före 6 februari gäller den nuvarande definitionen.
Eventuella frågor ställs till er avtalskontakt på respektive bolag.
Med vänliga hälsningar
Telge Fastigheter och Telge Bostäder