Telge Bostäder

Swish

Uppdaterad

QR - koder

  • 3st QR koder låsta på belopp 250kr ( en per distrikt)
  • 3st QR koder ”öppna” belopp, eftersom folk troligtvis beställer flera nycklar och brickor samtidigt. ( en per distrikt)
  • QR koder för parkering finns på Östra och Södra distriktet. Gäller enbart för våra verksamhetshyresgäster. (dvs företag som hyr lokaler hos oss)

Återbetalning
Kan göras av utsedda administratörer (under sommaren är Marcus Sahlin admin)

Kontrollera:

  • Att det finns en ursprunglig Swish-betalning
  • Att det ursprungliga beloppet inte överskrids
  • Att betalaren, som ska få tillbaka pengarna, fortfarande har samma mobilnummer anslutet till Swish som vid den ursprungliga betalningen
  • att det inte har gått mer är 12 månader sedan den ursprungliga betalningen gjordes

 Rutin för beställning av nycklar:

  • Betalningen (swish) ska erläggas vid beställningstillfället.
  • Man skapar ett ärende och lägger in i ärendet om beställningen är betald eller ej.
  • När nycklarna/brickorna kommer meddelar man hyresgästen att dom finns att hämta.


Hyresgästen legitimerar sig vid hämtning samt en x-tra koll att beställningen är betald

Det kommer fortsatt vara möjligt att få en faktura om man hellre vill ha det. Vi vill dock helst att man ska betala med swish eftersom att det minimerar admintid för frontoffice ute på distrikten.

Guide taggad med: återbetalning swish
warning Created with Sketch.