TF VVS jobb
Uppdaterad
Ny rutin 2025-09-12
När verksamheten felanmäler VVS-arbeten fråga följande:
- Vilken verksamhet de ringer ifrån.
- Vad för typ av fel det gäller (Värme, Ventilation eller Sanitet).
- Vad för typ av fel, för varmt, för kallt, står vent.still, blåser för mycket, stopp i avlopp, rinner vatten i avlopp eller ut i rummet.
- Namn och telefonnummer till anmälaren.
Felanmälningar
Prio 1 gällande sprutande vatten och stigande avloppsstopp skickas till entreprenör och rings ut till dem.
Prio 2 (rings ut), och 3 gällande övriga VVS-ärenden. skall skickas till TF Fastighetsdrift
- Beställar-ID om felanmälningen gäller följande:
- Kosmetiska fel, typ fult handfat, ful blandare
- Nyinstallation och ny rördragning
- Typ något annat som inte är ett uppenbart fel
Felanmälningar, prio 1 läggs till Stockholms Rörexpress och rings ut till dem.
Prio 2 och 3 skickas till TF Fastighetsdrift, rings vid prio 2 (Driftledare, 550 22007).
