Telge Bostäder

TF VVS jobb

Uppdaterad

Ny rutin 2025-09-12


När verksamheten felanmäler VVS-arbeten fråga följande:

  • Vilken verksamhet de ringer ifrån.
  • Vad för typ av fel det gäller (Värme, Ventilation eller Sanitet).
  • Vad för typ av fel, för varmt, för kallt, står vent.still, blåser för mycket, stopp i avlopp, rinner vatten i avlopp eller ut i rummet.
  • Namn och telefonnummer till anmälaren.

Felanmälningar

Prio 1 gällande sprutande vatten och stigande avloppsstopp skickas till entreprenör och rings ut till dem.

Prio 2 (rings ut), och 3 gällande övriga VVS-ärenden. skall skickas till TF Fastighetsdrift


  • Beställar-ID om felanmälningen gäller följande:
    • Kosmetiska fel, typ fult handfat, ful blandare
    • Nyinstallation och ny rördragning
    • Typ något annat som inte är ett uppenbart fel


Felanmälningar, prio 1 läggs till Stockholms Rörexpress och rings ut till dem.

Prio 2 och 3 skickas till TF Fastighetsdrift, rings vid prio 2 (Driftledare, 550 22007).

warning Warning.